Dienos citata
Protas - tai sykiu ir vieta, ir turinys. Jis gali dangų paversti pragaru ir pragarą - dangumi.
John Milton
Kad pasijustum geriau
Zarasų viešoji biblioteka surengė renginį „Drūlijos diena NE“ ir į jį pakvietė „Santarvės“ pradinės mokyklos IV C klasės mokinius su mokytoja Regina Gecevičiene. Literatūros kūrinio ir renginio personažas pelėda Drūlija (pasiūta renginio vedėjos Zinos Černovienės) pakvietė moksleivius pasiklausyti istorijos apie tai, kas kartais nutinka net ir pelėdoms. Dalyviai keliaudami pasakos puslapiais sužinojo kodėl pelėda Drūlija ryte atsikėlusi buvo piktoka, o jos diena buvo „kažkokia keistoka“ ir su daugybe NE.
Susipažino su girios gyventojais – drambliu Jeronimu Taputapu, briedžiu Silvestru, voveryte Umba, kurių draugiškus pasiūlymus paniurusi ir pasipūtusi pelėda atmetė. Išgirdo ir apie tai kas pasikeitė, kai ją aplankė draugas žvirblis Fernandas, girioje vadinamas tiesiog Zuziku.
Išklausę Ingos Narijauskaitės parašytą istoriją „Pelėda Drūlija ir diena NE“ ir apžiūrėję dailininkės Justės Maldžiūnaitės šiam kūriniui sukurtas iliustracijas, dalyviai pasakojo savo įspūdžius ir juos užplūdusius jausmus. Vieniems buvo gaila pelėdos, kitiems – jos draugų žvėrelių, apstulbintų tokio jiems nesuprantamo elgesio. Dar kiti atviraudami išsipasakojo, kad ir juos kartais aplanko diena NE. Kalbėjo ir apie tai kaip jaučiasi draugai ir kiti artimieji ar jie patys būdami šalia prastai nusiteikusiųjų. Pripažino, kad tokiu atveju reikėtų priimti draugų pagalbą kaip tą padarė Drūliją supratusi, kad reikia kažką ir pačiai daryti, kad pasijustų geriau.
Susiskirstę grupelėmis ant šviesos stalų smėliu piešė literatūros kūrinio personažus – linksmus, paniurusius, draugiškus. Keisdami (perjungdami) spalvas vaizdavo vis kitokias nupieštų personažų nuotaikas. Žaisdami mintimis valdomą kompiuterinį žaidimą „Balansas“ stengėsi kuo geriau susikaupti, išlikti ramiais, kad pasiektų geresnius rezultatus.
Aptardami veiklas grupėse, su nuostaba kalbėjo apie tai, kad piešimas smėliu juos veikė raminančiai, o didžiausias atradimas buvo tai – kad kompiuterio programa galėjo pajusti jų (žaidėjų) emocinę būseną ir lemti žaidimo rezultatus.
Renginio kuratorės, Lietuvos nacionalinės M. Mažvydo bibliotekos IKMD Informacijos procesų skyriaus vyr. metodininkės – tyrėjos, dr. Daivos Janavičienės pakviesti pasidalinti įspūdžiais apie renginį, kiekvienas vardijo tai kas jam paliko didžiausią. Vieniems – literatūros kūrinys ir piešimas smėliu, kitiems – kompiuterinis žaidimas, tretiems – visos renginio veiklos. Dalyviai padarė išvadą, kad visų emocijos būna įvairiausios ir nuolat kintančios, ir ne visos tik pozityvios. Kad jaustumeisi gerai reikia susirasti patinkančią veiklą. Skaityti knygas suteikiančias pozityvių emocijų ir padedančias geriau pažinti save. Jų galima surasti bibliotekose pagal kiekvieno skaitytojo pomėgius ir amžių.
Projekto „Biblioterapijos taikymas bibliotekose“ renginys.
Zina Černovienė, Zarasų viešosios bibliotekos vyresnioji bibliotekininkė
Nuotraukos Rasos Juršienės