Dienos citata
Negalime numatyti, kas bus. Didžiausio džiaugsmo, kaip tyčia, sulaukiame tada, kai jo mažiausiai tikimės.
Antoine de Saint - Exupery
Projekto rezultatai džiugina – bibliotekose yra kas veikti!
Įgyvendinant projektą „Judriosios medijų studijos inovatyvių paslaugų plėtra" kartu su partneriais - Zarasų pradine „Santarvės" mokykla, Turmanto pagrindine mokykla ir Antazavės Juozo Gruodžio gimnazija, vaikams buvo organizuotos patrauklios veiklos, skatinančios kokybiškesnį laisvalaikį, kūrybiškumą ir gebėjimų lavinimą. Viešojoje bibliotekoje 20 smalsių ketvirtokų mokėsi 3D programavimo pagrindų. Trijuose padaliniuose 29 moksleiviai mokėsi plakatų maketavimo, filmavimo-montavimo pradžiamokslio, mokymų metu kurdami viešinimo produktus vietos bendruomenėms, kuriuos spausdino geliniu spausdintuvu. Vaikai sukūrė 20 3D eglučių, sumaketavo ir atspausdino 30 plakatų, pasirinkę aktualias vietos bendruomenėms temas.
Moksleivių poreikiai viešojoje bibliotekoje
Siekiant išsiaiškinti moksleivių poreikius ir jų norą gebėjimų lavinimo veikloms dalyviams buvo išdalinta anketos. Zarasų viešojoje bibliotekoje apklausti trisdešimt penkti 9-10 metų vaikai. Išsiaiškinta, kad Zarasų viešojoje bibliotekoje kartą per savaitę apsilanko 40 % apklaustųjų, 20 % lankosi kas dvi savaites, dar 20 % bibliotekoje lankosi kartą per mėnesį, 17 % - rečiau, 3 % - bibliotekoje nesilanko visai. Į klausimą „Ką tau labiausiai patinka veikti bibliotekoje" 30 % respondentų atsakė, kad labiausiai patinka žaisti kompiuterinius žaidimus, 16 % patinka skaityti knygas ar žurnalus, 16 % patinka naršyti internete, 15 % patinka žiūrėti filmukus, 12 % - klausytis muzikos, 8 % - dalyvauti įvairiuose užsiėmimuose, 3 % - žaisti stalo žaidimus. Į klausimą „Kokių užsiėmimų norėtum bibliotekoje?" 42 % respondentų teigia, kad jie pageidautų užsiėmimų, supažindinančių su kompiuterinėmis programomis, kompiuteriniais žaidimais, 42 % respondentų pageidautų užsiėmimų, supažindinančių su 3D programavimo pagrindais ir 3D spausdintuvu, 16 % pageidautų užsiėmimų, supažindinančių su naujomis knygomis.63 % apklausos dalyvių sakė, kad užsiėmimų metu įgytas žinias norėtų panaudoti kuriant plakatą ar filmuką apie savo miestą ar kaimą (bendruomenę).
Anketos duomenys parodė, kad 84 % apklaustųjų suinteresuoti ir turi motyvacijos bibliotekoje įgyti naujų žinių, susijusių su naujomis technologijomis.
3D programavimo pradžiamokslio mokymuose dalyvavo 20 vaikų, kurie buvo atrinkti pagal anketas. Pasibaigus mokymams Zarasų viešojoje bibliotekoje ir padaliniuose dalyvių klausėme, ar pastarieji moksleiviams buvo naudingi, ar įgijo naujų žinių.Apklausoje dalyvavo 18 respondentų, amžiaus vidurkis 10 metų. 71 % apklausos dalyvių atsakė teigiamai į klausimą „Ar dalyvaudamas mokymuose bibliotekoje atradai daugiau užimtumo formų laisvalaikiui?". 24 % atsakė, kad bibliotekoje atrado šiek tiek naujo ir tik 5 % apklausos dalyvių neatrado naujų laisvalaikio užimtumo formų bibliotekoje. Į klausimą „Ką tau dabar labiau patinka veikti bibliotekoje?" 19 % atsakė, kad norėtų mokytis toliau programuoti 3D spausdintuvu, 10 % norėtų mokytis maketuoti viešinimo produktus kompiuterinėmis programomis, 10 % žaisti kompiuterinius žaidimus, 28 % norėtų žiūrėti filmukus ir naršyti internete, 12 % skaityti knygas ir žurnalus, po 8 % norėtų dalyvauti įvairiuose užsiėmimuose ir klausytis muzikos. 83 % apklausos dalyvių teigia, kad bibliotekoje lankysis ir toliau, 11 % lankysis dažniau.
Išvada: 3D programavimo pradžiamokslio mokymai moksleiviams buvo naudingi, nes 71 % apklausos dalyvių teigia, kad bibliotekoje atrado labai daug naujo, 39 % apklausos dalyvių įgytas žinias pritaikė kurdami baigiamąjį darbą, dar 56 % tikisi įgytas žinias pritaikyti ateityje. 11 % apklausos dalyvių bibliotekoje lankysis dažniau.
Moksleivių poreikiai padaliniuose
Antazavės, Avilių ir Turmanto struktūriniuose padaliniuose projekto pradžioje poreikių anketą užpildė 30 respondentų, kurių amžiaus vidurkis 13 metų. 90 % apklaustųjų gyvena kaimo teritorijoje. 46 % apklausos dalyvių bibliotekose lankosi kartą per savaitę, 17 % - kartą per 2 savaites, 17 % - kartą per mėnesį, dar 17 % - rečiau, 3 % apklaustųjų bibliotekose nesilanko visai.
Į klausimą „Ką tau labiausiai patinka veikti bibliotekoje" 30 % atsakė, kad jiems patinka skaityti knygas ir žurnalus, 24 % patinka naršyti internete, 16 % patinka dalyvauti įvairiuose užsiėmimuose, 10 % - žaisti kompiuterinius žaidimus, 10 % - žaisti stalo žaidimus, 6 % klausytis muzikos, 4 % žiūrėti filmukus.
Į klausimą „Kokių užsiėmimų norėtum bibliotekoje?" 43 % apklaustųjų norėtų mokymų, supažindinančių su kompiuterinėmis programomis, kompiuteriniais žaidimais, 34 % - mokymų,
supažindinančių su filmavimo ar maketavimo programomis, 23 % - renginių, supažindinančių su naujomis knygomis.
53 % apklaustųjų sakė, kad mokymų metu įgytas žinias norėtų panaudoti kuriant plakatą ar filmuką apie savo bendruomenę.
Anketos duomenys parodė, kad 77 % padalinių moksleivių suinteresuoti ir turi motyvacijos padaliniuose mokytis dirbti su naujomis kompiuterinėmis programomis, taip pat su filmavimo ar maketavimo programomis.
Po plakatų maketavimo, filmavimo-montavimo pradžiamokslio mokymų padaliniuose apklausėme 29 respondentus. Į klausimą „Ar dalyvaudamas mokymuose bibliotekoje atradai daugiau užimtumo formų laisvalaikiui?" 70 % apklaustųjų atsakė teigiamai, 30 % atrado šiek tiek naujų užimtumo formų. 27 % apklaustųjų, mokymų metu įgytas žinias pritaikė kurdami baigiamąjį darbą, dar 70 % tikisi, kad pritaikys ateityje. 62 % apklausos dalyvių bibliotekoje lankysis ir toliau, o 31 % respondentų bibliotekoje lankysis dažniau.
Išvada: Mokymai padaliniuose naudotis kompiuterinėmis programomis buvo labai naudingi - 70 % Turmanto, Avilių ir Antazavės padalinių mokymų dalyvių atrado daugiau užimtumo formų laisvalaikiui bibliotekose. 31 % respondentų teigia, kad bibliotekoje lankysis dažniau.
Projektą remia Lietuvos Respublikos kultūros ministerija
Parengė Stanislova Bikulčiūtė, Zarasų viešosios bibliotekos vyresnioji metodininkė
Nuotraukos Giedriaus Kazlausko