Įgytos žinios – nauja gyvenimo kokybė

2015 02 06

Zarasų rajono savivaldybės viešoji biblioteka dalyvauja projekte „Technologijos amžiaus iššūkiams – gyvenkime saugiau.“ Šį projektą remia LR Kultūros ministerijos Bibliotekų plėtros programa. Projekto tikslas – į aukštesnį lygmenį pakelti viešųjų bibliotekų vykdomą gyventojų technologinio ir kompiuterinio raštingumo mokymą, suteikti 6 Lietuvos savivaldybių įvairių amžiaus grupių gyventojams naujų žinių ir įgūdžių, reikalingų gyvenimo keliamiems iššūkiams spręsti. Šie mokymai skatina aktyviai taikyti informacines technologijas asmeniniame gyvenime. Įsisavinti įgūdžiai didins gyvenimo saugumą ir perspektyvas. Džiugu, kad tarp 6 savivaldybių pateko ir Zarasų rajono savivaldybė.

Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos jaunimui pasiūlyta mokymo programa susijusi su kompiuterinių žaidimų programavimu. Šio projekto autorė – Utenos A ir M Miškinių viešoji biblioteka, kuri bendradarbiauja su Informacinių technologijų mokymo centru ( toliau ITMC ). Kursus, viso tris užsiėmimus pravedė ITMC kompiuterinių sistemų specialistas ir pedagogas Rytis Umbrasas.

Mokymuose dalyvavo 10 Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos moksleivių. Į užsiėmimus rinkosi mokiniai aktyviai besidomintys informatika, norintys tobulėti programavimo srityje, išmokti kurti kompiuterinius žaidimus. Dėstytojas Rytis Umbrasas moksleiviams pravedė kompiuterinės kūrybos užsiėmimus. Pirmiausiai jis supažindino juos su skaitmeninių vaizdų montavimo ir keitimo priemone „Pixlr.com/editor“. Šia programa dalyviai perprato vaizdų komponavimo pagrindus. Vėliau sužinojo, kaip pasinaudojant priemone „Construct2“ dvimatėje erdvėje galima kurti kompiuterinius žaidimus. Pats kūrybos procesas, kuris kartais mokantis sudėtingesnių dalykų pamirštamas, šiuose užsiėmimuose buvo svarbiausias. Pasirinkta priemonė leidžia susikoncentruoti į patį kompiuterinio žaidimo kūrimo džiaugsmą, neakcentuojant pačios programavimo kalbos, jos taisyklių, sintaksės. Toks „programavimas“ suteikia daug teigiamų emocijų, suteikia kūrybos džiaugsmo, ugdo bendruomeniškumo, jausmą ir yra žaismingas ir paslaptingas. Nors pašaliniams galėtų susidaryti įspūdis, kad moksleiviai tiesiog linksmai leido laiką prie kompiuterių, tačiau mokydamiesi realių kompiuterinių žaidimų kūrybos, jie įgavo patirties, reikalingos realiame programuotojų darbe.

Užsiėmimuose dalyviai susipažino su visais programuotojų darbe pasitaikančiais etapais nuo idėjos sumanymo iki jos įgyvendinimo, programos derinimo, ir kūrinio tolesnio tobulinimo bei jos publikavimo. Mokėsi, kaip projektuoti įsivaizduojamus pasaulius, juos aprašyti, suteikti žaidimams ir žaidimų veikėjams individualumo. Paprastai bet kokioje kryptingoje veikloje susiduriame ir su sunkumais, todėl mokinių įgauta patirtis ramiai susidoroti su iškilusiomis problemomis, ypač vertinga.

Mokymosi metu buvo aptariami pagrindiniai objektų konstravimo būdai ir technikos, susipažįstama su pagrindiniais redagavimo instrumentais, operacijomis ir objektais bei jų savybėmis. Dabar jaunuoliai džiaugiasi, kad gali pasidalinti savo sukurtais žaidimais su draugais, bei tėveliais. Tokių užsiėmimų vertė glūdi ne tiek suteikiamose kompiuterinėse žiniose, kiek jaunuolių įgaunamoje patirtyje įveikiant kūrybos procese sutinkamus sunkumus bei sustiprinant pasitikėjimą savimi ir savo gebėjimais.

Dusetų Kazimiero bibliotekos vedėja Elena Gaižiuvienė dėkoja ITMC kompiuterinių sistemų specialistui, puikiam padagogui Ryčiui Umbrasui, kurį jau spėjo pamėgti mokiniai, Zarasų rajono viešąjai bibliotekai ir Utenos A. ir M. Miškinių viešąjai bibliotekai už labai reikalingą ir naudingą programą. Tai didelė dovana jaunuoliams, kurie naujosiose technologijose ieško savo ateities, gal ir pašaukimo, pasirenkant tolimesnio mokymosi kelią.

Savo ruožtu mokytojas dėkoja visiems moksleiviams už nuoširdų darbą ir už kurso pabaigoje padovanotą šokoladą! Mokytojui toks nuoširdumas – tai pats didžiausias visų pastangų įvertinimas.

Parengė Marija VARENBERGIENĖ
Nuotraukos Elenos Gaižiuvienės

GALERIJA